Blog

František zkrachoval, byl na dně. A pak se to stalo …

Přečtěte si příběh člověka, který stál před krachem a znovu se stal úspěšným podnikatelem.

František podnikal 8. rokem. Výsledek? Dluhy několik miliónů a rozpad manželství.

František byl přitom kdysi úspěšným podnikatelem, měl několik zaměstnanců, firma mu prosperovala, ale pak se to nějak zvrtlo. Přišla recese a neuměl na ní správně reagovat. Výsledkem byla ztráta klientů, zaměstnanců,  zůstaly mu pouze dluhy. Problémy se staly neřešitelnými. Nezbývalo než vyhlásit bankrot. Alespoň tak to František vnímal.

zkrachovalý podnikatel

Zlom nastal 2. září 2013. Při toulání Starou Prahou, kdy přemýšlel, co dál, potkal Honzu, kamaráda ze školy, úspěšného podnikatele. Honza hned viděl, že František je na dně, proto navrhl „Franto, pojď na kafe“. U kávy to spolu všechno probrali. Honza řekl „Franto máš zajímavé produkty, ale jinak to děláš špatně. Musíš to od základu změnit. To, co fungovalo dřív, už nefunguje. Doba se změnila“.

Honza nalil Frantovi čistého vína, ale hlavně novou energii. „Franto, v dnešní době můžeš dělat marketing skoro nebo dokonce úplně zadarmo. Tak to dělám já. A přitom vydělávám přes 200.000,- Kč měsíčně. Začali jsme dokonce naše služby poskytovat do zahraničí. Vykašli se na inzerci v tisku. Využívej moderní komunikační nástroje. Na to nemusíš investovat statisíce do reklamy. Máš webové stránky, tak si založ ještě byznys stránku na Facebooku a Google+, eventuálně i účet na Youtube, vše je zdarma a pořiď si k tomu Business Booster, systém na správu obchodní databáze a cílený marketing. Máš databázi klientů?“ Zeptal se Honza. „Nějaké kontakty mám v telefonu a v Excelu“ odvětil Franta. „To je málo“ povídá Honza a pokračoval. „Musíš systematicky začít budovat obchodní databázi klientů a s lidmi pracovat. Pracovat s existujícími klienty je mnohem snazší a levnější než hledat klienty nové“. Pro Františka to byl úplně nový svět. Vždyť ani neměl profil na Facebooku a vůbec netušil, k čemu je to dobré. „Trošku jsem zaspal dobu“ přiznal František. „Trochu dost“ opáčil s lehkým sarkasmem Honza.

„Franto, začni psát články, příběhy a eventuálně natáčet videa, jak lidem mohou tvé produkty pomoci. Na své webové stránky umísti webové formuláře a motivuj návštěvníky, aby se přihlásili k odběru dalších hodnotných informací o tom, jak klientům tvé produkty mohou pomoci. Pamatuj, když už někdo navštíví tvé stránky, tak se o tvé služby pravděpodobně zajímá. Proto začni tím, že podchytíš zájem návštěvníků a vyzvi je, ať se přihlásí k další informacím, jinak je snadno ztratíš dřív než je získáš. Já používám webové přihlašovací formuláře systému Business Booster a měsíčně se mi přes ně zaregistruje cca 50 lidí, tj. 600 lidí ročně. Business Booster pak těmto lidem sám posílá informační emaily, které jsem si předem připravil a v předdefinovaných intervalech nastavil jejich odesílání. Tím, že je vše automatizované, nemusím na to myslet a šetří mi to hodně času. V emailech jsou rady a informace, a to mi pomáhá s lidmi budovat obchodní vztah a snadněji se tak stanou mými klienty. Je to pro mě velmi efektivní marketing. A téměř zadarmo.  Cca 5 lidí ze 100 registrovaných se nakonec stane mými klienty. Ročně tak získám jenom tímto způsobem 30 nových klientů. Business Booster mě přitom stojí jen 1200,- kč za rok. V mém oboru podnikání je to skvělý výsledek. Samozřejmě se snažím neustále komunikovat se všemi klienty z databáze. Mám v ní cca 5000 lidí, kteří odě mě dostávají pravidelně newsletter s informacemi. A to jsem ti ještě nezmínil, jak velký potenciál je v marketingu na sociálních sítích a internetu vůbec. Ale to je na delší příběh. Hlavně, veškerou tištěnou inzerci jsem zrušil. Ve stručnosti říkám, že můj marketing tvoří hlavně firemní webové stránky, Business Booster, byznys stránka na Facebooku, Google+, Youtube, také dělám SEO optimalizaci a platím si reklamu v Google vyhledávači. Využívám i retargeting, ale to už je vyšší dívčí, ten se můžeš naučit dělat později“, usmál se Honza. „Nic dalšího nedělám. Náklady jsou pár tisíc měsíčně a přitom mi byznys generuje, jak jsem již říkal měsíční příjem cca 200.000 tisíc. Úplně stejně to můžeš rozjet i ty. Chceš s tím pomoct? Navrhuji ti partnerství“. O celým marketing se ti postarám, výměnou za podíl na zisku a ve firmě. Honza neváhal ani minutu. Honzu znal už ze školy, jako férového kluka, který už tenkrát byl hodně inovativní, tak si plácli.

Během několika měsíců spolupráce s Honzou se František začal dostávat z bahna a s vidinou velmi slušné budoucnosti. Sice ještě nesplatil všechny dluhy, ale dohodl se s věřiteli  na splátkovém kalendáři. Některá setkání jsou prostě osudová.

Vidíte v příběhu ponaučení i pro vaše podnikání?

  • Budujete obchodní databázi a umíte s ní správně pracovat?
  • Využíváte potenciál online marketingu a sociálních sítí?
  • Víte, jak v podnikání využívat virální marketing, remarketing respektive retargeting?
  • A umíte všechny tyto nástroje správně zkombinovat?

Pokud jste na všechny otázky neodpověděli kladně, je třeba to změnit, dřív než vám ujede vlak, jako Františkovi. Začněte také používat nástroje, které Františkovi poradil Honza a uvidíte, jak pozitivní vliv budou mít na vaše podnikání.

Chcete se také naučit více využívat potenciálu vaší obchodní databáze?

Přihlaste k odběru našeho emailového seriálu

Vaše databáze může být zlatý důl

Naučte se jí správně využívat. Přihlásit k odběru se můžete prostřednictvím formuláře:

Odběr informací můžete kdykoli ukončit kliknutím „zrušit“ v zápatí každého emailu.
Vaši emailovou adresu v žádném případě nikdy neposkytneme ani neprodáváme třetím osobám.

Leave a Comment (0) ↓